Top 20 – Ebba Grön

Ebba Grön är ett av mina 3 största svenska favoritband. De bildades 1977 och splittrades 1983. Under denna korta tid hann de ge ut 3 studioalbum och massor av bra låtar. Jag har tyvärr aldrig sett Ebba Grön live, men däremot har jag sett Thåström live 2 gånger med Imperiet och 3 gånger som soloartist.

Bästa låtar

  1. Alla visa män
  2. We’re Only in It for the Drugs
  3. Vad ska du bli?
  4. Staten och kapitalet
  5. 800 grader
  6. Die mauer
  7. Tyst för fan
  8. Scheisse
  9. Ung & kåt
  10. Pervers politiker
  11. Totalvägra
  12. Schweden Schweden
  13. Flyktsoda
  14. Hat & blod
  15. Beväpna er
  16. Folk bits
  17. Tittar på TV
  18. Det måste vara radion
  19. Mental istid
  20. Musketör

Bästa album

  1. We’re Only in It for the Drugs
  2. Kärlek och uppror
  3. Ebba Grön

Videos

3 Responses

  1. Mia Stenberg

    Så jävla glad att jag hann se Ebba Grön. På ägget i Västerhaninge. Året var 1981,jag gick i 9an då… Vilket tryck det var! Kom backstage också och fick en utställning av Thåström, men Fjodor räddade mig ur situationen 😁😂
    Inte alla som fått en utskällning av Thåström 😂😂😂

  2. Pingback : Ebba Grön-låtar - Topp 10 populäraste rankade - Rummen

  3. Pingback : Ebba Grön-låtar: Hits, historia och varför de slutade - Stadsposten

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.