Top 20 – Ebba Grön
Ebba Grön är ett av mina 3 största svenska favoritband. De bildades 1977 och splittrades 1983. Under denna korta tid hann de ge ut 3 studioalbum och massor av bra låtar. Jag har tyvärr aldrig sett Ebba Grön live, men däremot har jag sett Thåström live 2 gånger med Imperiet och 3 gånger som soloartist.
Bästa låtar
- Alla visa män
- We’re Only in It for the Drugs
- Vad ska du bli?
- Staten och kapitalet
- 800 grader
- Die mauer
- Tyst för fan
- Scheisse
- Ung & kåt
- Pervers politiker
- Totalvägra
- Schweden Schweden
- Flyktsoda
- Hat & blod
- Beväpna er
- Folk bits
- Tittar på TV
- Det måste vara radion
- Mental istid
- Musketör
Bästa album
- We’re Only in It for the Drugs
- Kärlek och uppror
- Ebba Grön

Så jävla glad att jag hann se Ebba Grön. På ägget i Västerhaninge. Året var 1981,jag gick i 9an då… Vilket tryck det var! Kom backstage också och fick en utställning av Thåström, men Fjodor räddade mig ur situationen 😁😂
Inte alla som fått en utskällning av Thåström 😂😂😂
Edit
Pingback : Ebba Grön-låtar - Topp 10 populäraste rankade - Rummen
Pingback : Ebba Grön-låtar: Hits, historia och varför de slutade - Stadsposten