Bush live i Köpenhamn
Den 19 september 2025 såg jag Bush när de var förband åt Volbeat på Royal Arena i Köpenhamn.
Jag hade aldrig sett Bush live tidigare. De bildades i London 1992 och hade framgångar i USA på mitten av 90-talet.

Jag tyckte inte Bush var något vidare. Bästa låtarna var ”More Than Machines” och ”Glycerine”. Den senare spelade sångaren Gavin Rossdale solo.

Annars var det bästa under Bush spelning när sångaren gav sig ut bland publiken under ”More Than Machines”. Det har jag sett ett antal band göra tidigare, men jag har aldrig sett en så här stor runda på en så stor arena. Gavin Rossdale började nere framför scenen, jobbade sig bakåt och sedan upp på sittplatsläktaren och långt bakåt – för att sedan hoppa ner bland ståplatspubliken igen och ta sig framåt. Det var riktigt imponerande.
Bush
Gavin Rossdale (sång, gitarr)
Chris Traynor (gitarr)
Corey Britz (bas, sång)
Nik Hughes (trummor)
Headliner
Andra förband
- Witch Fever (som jag inte såg)

